…bo kto pyta, nie błądzi.
Także w świecie analiz kolorystycznych, typów sylwetek czy zakupów ze stylistką.
Poniżej odpowiadam na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące mojej pracy.
KOLORY
Moje podejście do kolorów zmieniało się na przestrzeni czasu.
Po 18 latach pracy w zawodzie stylisty nie bardzo wierzę w klasyczne podziały na typy kolorystyczne, a w szczególności – modny ostatnio podział na 12 podtypów. Jestem przekonana, że im więcej kategorii, tym trudniej odnaleźć w tym siebie.
Wierzę jednak w moc koloru. Najważniejsze to wyznaczyć główną nutę kolorystyczną w urodzie – ciepłą lub zimną oraz zdefiniować, jak tworzyć idealne kompozycje kolorystyczne: kontrastowe, monochromatyczne, stonowane, nasycone… I to wystarczy w kwestii kolorów.
Paleta kolorystyczna:
– jest tworzona po analizie kolorystycznej,
– jest przygotowywana indywidualnie, więc każda paleta jest inna,
– to wachlarzyk składający się z ok. 35 najlepszych odcieni kolorów,
– opakowana jest w elegancki skórzany portfelik,
– jest niewielkich rozmiarów, by można ją wrzucić do torebki i zawsze mieć przy sobie,
– jest bardzo pomocna w czasie zakupów.
Bywam też pytana o światło sztuczne, które zmienia kolory i czy nie przekłamuje ono kolorów w palecie. Owszem, ale w takim samym stopniu zmienia kolory palety, jak i rzeczy, które chcemy nabyć – porównanie jest proste i wiarygodne.
Ważne – nie wierzę w gotowce. Wszystkie palety kolorystyczne przygotowywane są przeze mnie, wg mojego autorskiego pomysłu. Każda inna – jak każdy z nas.
Faktycznie, w cenniku wyróżnione zostały ceny i analizy z paletą, jak i samej palety. Nie jestem w stanie stworzyć palety bez analizy kolorystycznej, ale jeśli komuś zdarzy się ją zgubić lub zniszczyć, paletę możemy odtworzyć. I dlatego właśnie została ona wyceniona osobno.
Około 1,5h.
I tak, i nie. Na pewno dowiesz się, w jakiej powinny być tonacji. Nie ma jednak jednego dobrego rozwiązania na osobę. To kwestia wyboru. Osobiście jestem zwolenniczką neutralnych kolorów, które pozwalają makijażem i strojem wprowadzać zmiany wizerunkowe. Mocny kolor włosów narzuca całą resztę, ale nie jest zły z zasady.
Nie. To dwa duże i osobne tematy. Analiza kolorystyczna ma związek z tym, co przy twarzy. Wykonujemy ją, by mieć świeży wygląd. By rozświetlić cerę. Jaki wpływ na jej kondycję ma kolor spódnicy czy butów? Żaden.
Ale!
Kolory mają duże znaczenie w budowaniu proporcji sylwetki. Po pierwsze, trzeba poznać podstawowe zasady dotyczące kolorów i proporcji. Po drugie, trzeba znać swoją sylwetkę, by móc te zasady odpowiednio zastosować.
Panie proszę, żeby były bez makijażu i miały bluzki z jak najgłębszymi dekoltami. W przypadku panów sprawa jest jeszcze prostsza – można przybyć na spotkanie w czymkolwiek, byle nie był to golf. Nie zapomnijcie też dobrego humoru. 🙂
Niechętnie. W swoim studiu mam idealne światło i warunki do poprawnego przeprowadzenia analizy kolorystycznej. Uważam, że usługa powinna być wykonana na jak najwyższym poziomie, a żeby tak było musimy mieć sprzyjające ku temu warunki. Dlatego gorąco zapraszam do siebie.
Nie. Uważam, że to jedyna usługa, która wymaga kontaktu osobistego. Teoretycznie wszystko się da, ale doświadczenie nauczyło mnie, że w formie współpracy zdalnej zbyt łatwo o przekłamania kolorystyczne, dlatego wolę unikać.
Tak, nie mam nic przeciwko temu. 🙂 Ale tylko w przypadku tej usługi, na wszystkich innych etapach konsultacji indywidualnych rozmawiamy w cztery oczy.
Nie. Analiza kolorystyczna musi odbyć się indywidualnie, abym 100% mojej uwagi mogła poświęcić wszystkim niuansom kolorystycznym u danej osoby. Nie interesuje mnie droga na skróty.
Podczas analizy kolorystycznej dowiesz się, jak tworzyć kompozycje kolorystyczne przy twarzy – takie, które najlepiej służą Twojej urodzie.
Na warsztatach sylwetkowych opowiadam o tym, jak budować proporcje za pomocą kolorów.
Natomiast jeśli szukasz inspiracji do ciekawych połączeń kolorystycznych, polecam obserwować moje profile społecznościowe oraz zapraszam na warsztaty Sztuka dobrego stylu, na których opowiadam między innymi o tym właśnie.
SYLWETKA
Możesz to uczynić na trzy sposoby:
To kwestia osobowości. Jedne panie lepiej uczą się nie tylko na swoim przykładzie, ale obserwując inne kobiety. Czasem na zasadzie przeciwieństw wyłapujemy zasady, które najlepiej sprawdzą się u nas. Inne panie wolą 100% mojej uwagi na wyłączność. Obydwa rozwiązania są równie dobre.
Z ekonomicznego punktu widzenia – polecam warsztaty.
Indywidualna analiza sylwetki trwa stosunkowo niedługo, około 30 min. Natomiast wymaga ona ode mnie większego nakładu pracy po spotkaniu, kiedy przygotowuję opisy i szukam odpowiednich zdjęć-inspiracji dotyczących fasonów i stylu.
SZAFA I ZAKUPY
Dla niektórych to najbardziej stresujący etap współpracy ze stylistą. Namawiam jednak. Z dwóch powodów. Po pierwsze, pozwala to rozprawić się samemu ze sobą i ze swoimi przyzwyczajeniami. Po drugie, mnie daje obraz tego, jak było do tej pory. Przegląd garderoby pozwala mi wyłapać zwyczaje zakupowe i upodobania, co wykorzystuję w czasie wspólnych zakupów.
W czasie przeglądu dzielimy wszystkie rzeczy na:
Po przeglądzie, definiujemy, czego w szafie brakuje, by spełniała oczekiwania i tworzymy listę zakupową, którą można zrealizować we własnym zakresie lub razem ze mną.
Działam na Śląsku i w rejonie województwa – za dodatkową opłatą – dojeżdżam do Klientów. Regularnie bywam też w Warszawie, w której obsługuję swoich Klientów, więc i tam przeglądam szafy. Zawsze też zapraszam do siebie – zdarzało się już, że ktoś przyjeżdżał do mojego studia w Gliwicach z drugiego końca Polski (i nie tylko) z całym swoim garderobianym dobytkiem. Wszystko się da, trzeba tylko dobrych chęci.
Zakupy to wisienka na torcie we współpracy ze mną.
W pierwszej kolejności poznaję oczekiwania Klienta, później definiuję jego kolory i typ sylwetki, a z czasem wspólnie szlifujemy styl. Nie można stać się stylowym w ciągu jednego dnia. Można się nauczyć wiele, ale wszystko wymaga czasu.
Na zakupy umawiam się w różnych miejscach, najczęściej w Katowicach, Warszawie i dwa razy w roku w Berlinie. Najczęściej spotykamy się w galeriach handlowych, ale także w małych butikach, showroomach, pracowniach krawieckich. Wszystko zależy od potrzeb i budżetu, jakim dysponujemy.
Uwielbiam wydawać cudze pieniądze! 🙂
A tak na poważnie, staram się tak opracować szlak zakupowy dla każdej z osób, aby zmieścić się w zakładanym budżecie i kupić, jak najlepsze rzeczy. Uwaga, nie jak najwięcej! W szafach nie musimy mieć dużo, warto mieć niewiele rzeczy, ale umieć skomponować z nich jak największą ilość zestawów.
Wierzę też w dobrą jakość i staram się przekonywać do niej innych.
Zazwyczaj do 3h i tak zostały one wycenione. Jeśli ten czas przekracza 3h, cena usługi wzrasta wg cennika.
Trzeba pytać asystentkę, jak długa jest kolejka oczekujących. Nie ma tutaj zasady.
Trzeba złożyć zamówienie na zakupy online, ale sprawa nie jest taka prosta, bo żebym mogła z kimś pójść na zakupy lub zrobić dla niego shopping online konieczne będzie przeprowadzenie analizy kolorystycznej, sylwetkowej oraz stylu.
INNE
Oczywiście! Od zawsze i z każdym rokiem coraz więcej. Uwielbiam pracować z mężczyznami! Są bardzo konkretni. O wizerunku można rozmawiać po inżyniersku. W końcu i ten tytuł posiadam, więc może dlatego lubię porządkować męską wiedzę i świadomość wizerunkową.
Jeszcze bardziej niż w przypadku pań. Panowie zwykle noszą się w niebieskościach, szarościach i czerni. Zupełnie zapominają, że można inaczej. Poza tym, panie mogą nieco poprawić makijażem, panowie już niekoniecznie, dlatego dobrany kolor i jego odcień to podstawa. Czasem zadziała jak korektor.
Idealnym pierwszym krokiem jest analiza kolorystyczna. W przypadku pań mogą to też być warsztaty sylwetkowe. Do wyboru.
Bardzo różnie, bo czasem zdarzenia losowe powodują „okienka” w kalendarzu, ale bezpieczniej jest założyć, że będzie to około 3-6 tygodni.
Sytuacja idealna to 4-5 miesięcy przed wydarzeniem.
Tak, w cenniku to usługa doboru dodatków do stylizacji. W jej zakres wchodzą: dobór biżuterii, butów, torebki, sugestie dotyczące paznokci, fryzury i makijażu.
Dlatego, że lubię swoich Klientów ubierać, a nie przebierać. Zależy mi na trwałych zmianach, które dokonują się nie tylko na płaszczyźnie ubioru, ale przede wszystkim w samoświadomości. Tu nie tylko chodzi o dobór kolorów czy fasonów. Zależy mi na dobrym stylu, ale takim indywidualnym. Pomagam go odnaleźć i zatrzymać.
Nie do końca. Według mnie, wspólne zakupy to wisienka na torcie we współpracy ze stylistą. Tak się składa, że wystarczająco często trafiają do mnie osoby, które korzystały z usług innych stylistów, ale nie dostawały od nich tego, czego potrzebowały / oczekiwały. Z różnych powodów. Absolutnie nikogo nie krytykuję, ale uważam, że to ważne, by rozsądnie wybierać osobę, w której ręce oddamy swój wizerunek. Dużo pracy wkładam w pokazywanie tego, jaką mam estetykę i co dla mnie, jako stylisty, jest ważne. Zanim zdecydujecie, kogo wybierzecie – przejrzyjcie / zaobserwujcie społecznościowe profile na Facebooku czy Instagramie i odpowiedzcie sobie na pytanie, czy odpowiadam Wam styl tej osoby, czy utożsamiacie się z tym, co ładne i mniej ładne wg tej osoby. Łatwiej będzie Wam wtedy zaufać.
Każdy etap współpracy uważam za równie ważny, bo daje nam szansę poznać siebie wzajemnie. Kiedy ktoś chce zacząć od zakupów ze mną, to tak jakby prosić mnie, żebym stworzyła moją artystyczną wizję kogoś. A ja inaczej widzę mój zawód. Nie chcę przebierać, chcę ubierać. A żeby tak było, muszę poznać człowieka i to nie tylko od strony kolorystyczno-sylwetkowej, ale takiej ludzkiej. Każde spotkanie i rozmowa pozwalają mi dotrzeć do człowieka bardziej, lepiej, głębiej… i w efekcie zrozumieć, czego oczekuje i dać to jej / jemu na wspólnych zakupach.
Wciąż otrzymujemy pytania dotyczące cen. Cennik moich usług nie jest tajemnicą i jest dostępny na stronie: https://tatianaszczech.pl/cennik/
Nie. Jedynie gotówka lub przelew. W drugim przypadku proszę o przedpłatę przed wyznaczonym terminem spotkania oraz wysłanie potwierdzenia przelewu na maila: asystentka@tatianaszczech.pl
+48 504 302 269
ZADZWOŃ