Dla okularników

czerwiec 18, 2015
W przyszły czwartek sesja okularowa, a ja już teraz mentalnie szykuję się na wrześniowy wyjazd do Paryża – w związku z okularami właśnie, ale cicho sza… więcej zdradzę w odpowiednim czasie. 🙂

Nie jest tajemnicą, że okulary uwielbiam. Dobieram je moim Klientom od lat. Na podstawie swoich umiejętności, ale też wiedzy, którą zdobyłam przed laty na szkoleniach w Austrii. Żałuję tylko, że nie dokumentuję optostylizacji mojego autorstwa. Powiem nieskromnie, że czasem są one tak spektakularne, że aż dech zapiera. Bo nie znam twarzy, która w okularach wygląda źle. Nie ma takiej opcji. Są tylko źle dobrane okulary.

A tymczasem zapraszam do lektury branżowego magazynu Optyk Polski (nr 27 / II kwartał 2015), w którym kolejny już raz zostały przytoczone moje słowa. Tym razem w tekście „Moda odbita w szkłach okularów” autorstwa Beaty Pałac.

Jakie obecnie panują trendy w zakresie okularów i co czeka nas w najbliższych sezonach?
Wciąż aktualny jest trend „na kujona”. Okulary mają być duże, wręcz przeskalowane i ciężkie optycznie. Rok temu stawialiśmy tylko na oprawy kątowe, o kanciastym kształcie, natomiast w tym sezonie nowością – która oczywiście jest tylko powrotem do tego, co już było przed laty – jest moda na kształt okrągły, który niegdyś spopularyzował John Lennon. W najbliższych sezonach nie spodziewam się radykalnych zmian w zakresie mody okularowej. Nie trudno jednak domyślić się, że w końcu poczujemy się zmęczeni wizerunkami osób, u których dominującym elementem twarzy są zasłaniające ją okulary, a wtedy znowu zaczniemy ją odkrywać…
Jaki jest wpływ dużych projektantów i międzynarodowych pokazów mody na trendy okularowe?
Okulary podbiły cały rynek modowy stając się nieodłącznym elementem większości pokazów.  To właśnie dzięki pokazom wielkich projektantów noszenie okularów jest obecnie tak pożądane. Doszło nawet do tego, że Ci, którzy nosić ich nie muszą – decydują się na oprawy ze szkłami bez mocy korekcyjnej. Okulary zostały wypromowane na wybiegach jako jeden z  podstawowych dodatków, może niedosłownie biżuteryjnych, ale na pewno takich, bez których nie wyobrażamy sobie osoby wiedzącej co modowej trawie piszczy. Co więcej, noszący okulary nie posiadają już tylko jednej pary, a kilka, by móc odpowiednio dobierać je do tworzonych przez siebie stylizacji.
Czy polscy projektanci liczą się na rynku europejskim i czy ich pomysły są inspiracjami do kreowania wyglądu oprawek w Polsce i w Europie, jak wygląda polski rynek mody okularowej na tle rynku europejskiego?
Polskich akcentów – znaczących dodam – w modzie okularowej nie ma zbyt wielu, ale… jedna polska marka jest znana i odnosząca sukcesy na całym świecie. Massada. O ich modelach mówi się, że to klasyka z nutą retro i szczyptą awangardy. Inspiracją dla projektantów Massady są okulary lat 30. i 40. Podoba mi się, że ich nazwy nierzadko nawiązują do klasyki kina, jak na przykład Solaris czy Metropolis, bo tym samym podkreślają jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa kultura. Okulary Massady to zdecydowanie obiekt pożądania dla fanów dobrego dizajnu.
Jakich nowości możemy oczekiwać na zbliżający się sezon i jak korelują one z modą z wybiegów?
Największą nowością jest zaadoptowanie klasycznych przeciwsłonecznych awiatorów jako okularów korekcyjnych. By być modnym, dobieramy do nich szkła kolorowe, cieniowane, dające efekt ombre.
okulary , styl
Share: / / /

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Archiwa